Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום רביעי, 6 בפברואר 2008

שוביניזם גברי, יש משהו יותר מרתיח מזה?


פורסם ב29 במאי 2006, 7:02
זה עולם של גברים. מתי נרדמנו, הנשים, בשמירה והתעוררנו לגלות שאנחנו באונס קבוצתי??
נשים הן סתגלניות, גברים לא. זאת הסיבה שנשים יכולות לחיות לבד. גברים, במיוחד אלה שהיו נשואים, לא יכולים לעבור את החיים לבד. הם התרגלו לטוב. הם צריכים אישה לידם שתדאג לבית, לילדים ולהם, תסבול את הבגידות שלהם ותעשה להם את החיים הרבה יותר נוחים. תשימו לב, יש הרבה יותר נשים אלמנות וגרושות שחיות לבד במשך שנים, מאשר גברים אלמנים וגרושים שחיים לבד. אלה מיד ימצאו להם אישה חדשה תוך זמן קצר.
אבל יכולת ההסתגלות הזאת היא בעוכרי הנשים. בגללה הן גם יכולות לסבול את כל מה שהגברים מאכילים אותן ואף לחזור עוד לקינוח בצורת פנס בעין.
גברים לא מבינים את המאבקים שנשים עוברות בחיים. כל אחת מאיתנו, גם בימינו. הם שוכחים לחשוב על ההיסטוריה של המין האנושי, הם שוכחים לשים לב למה שקורה גם כיום בארצות אחרות ומה שהכי מפליא, הם שוכחים להתייחס למקרים שמתרחשים כאן ועכשיו, מתחת לאף שלהם. הם לא אשמים, זה פשוט לא רלוונטי לגביהם. זה פחות נרשם אצלם במוח כי זה לא נוגע להם וזה לא משמעותי בשבילם.
הם שוכחים שלאורך כל ההיסטוריה נשים נחשבו תמיד לנחותות מנטלית לגברים. גם במדינות מפותחות נשים לא הורשו להחזיק ברכוש משלהן, לנוע בחופשיות ולהיות מוגנות מפני אלימות מצד בעליהן. הן נתחמו לתפקידים של אמא ועקרת בית ומקצועות אחרים שנופלים ביכולת מימוש הפוטנציאל מאלה הגבריים. הן לא זכו להשכלה מתקדמת. אישה לא יכלה להיות רופאה, אם היא רצתה לעסוק ברפואה היא היתה צריכה להסתפק בלהיות אחות. אם היא רצתה להיות עורכת דין היא היתה צריכה להסתפק בלהיות המנקה במשרד, שלא נדבר על להיות פקידה בו. הם שוכחים שנשים לא נחשבו כמי שמגיע להן לבחור בכלל. זכות הבחירה ניתנה לנשים כמה שנים טובות אחרי תחילת המאה ה-20. הם שוכחים שכדי לשים קץ למוות ובריאות שנפגעה כתוצאה מהפלות לא חוקיות, אשה אחת (מרגרט סנגר, סתם שתדעו למי להודות) היתה צריכה להרים את נס המרד, להאבק, להכלא, להואשם בהפצת תואבה וכל זאת רק כי היא הטיפה לשימוש באמצעי מניעה וטענה שגם לנשים זכות להנות מקיום יחסי מין. הם בכלל לא יודעים שלולא היא והמאבקים שלה, הם בעצמם יכולים להנות היום מיחסי מין ללא הקונדום הכל כך שנוא עליהם כי בזכותה פותחה הגלולה למניעת הריון. הם שוכחים שכדי להשיג זכויות בסיסיות שגברים קיבלו מעצם היותם גברים, הנשים היו צריכות לצאת למאבקים פוליטיים ולהלחם כנגד המימסד וכנגד דיעות קדומות. שום דבר לא בא לנו בקלות.
הם שוכחים שלאורך ההיסטוריה נשים הואשמו בכל מיני האשמות מגוחכות ושימשו שעיר לעזאזל. אלה שאני זוכרת ונראות קריטיות בעיניי הן האשמות של הטלות כישוף והיותן מכשפות, או העובדה שילדו תינוקות נקבות, חס וחלילה, ולא זכרים (וכידוע דווקא הגברים אשמים במין הילוד) וזאת במקרה שהן ילדו בכלל.
הם שוכחים שגם כיום בקאסטות הכי שפלות בהודו, הנשים הן השפלות והמושפלות ביותר, הם שוכחים את המדינות שבהן הנשים מושמות מאחורי רעלות, הם שוכחים את הרציחות על "חילול כבוד המשפחה", את המקומות שבהם הנשים שפחות לבעליהן בעוד הם יכולים לשבת בחוסר מעש בבתי קפה כל היום, לשתות ולשחק שש בש, הם שוכחים שבסין יהרגו תינוקות שנולדו למין ה"לא נכון" ומי יודע לאיזה יחס של תערומת זוכות אלו ש"זכו" להשאר בחיים, רק כי הן בנות.
ולא תשכנעו אותי שלנשים יותר קל גם בימינו אנו וגם במדינות המודרניות. אין ספק שמעמדן השתפר ואני לא עיוורת לחיים הטובים יותר של כולנו נשים כגברים, אבל גם כאן גברים הופכים שכחניים לפתע פתאום.
הם שוכחים שהנשים הן אלה שסוחבות 9 חודשים את הצאצאים שלהם וצריכות לעבור לידה כואבת ועלולות גם למות ממנה או לסבול "סתם" סיבוכים שלה.
הם שוכחים שהנשים סובלות הטרדות בצורה כל כך שכיחה עד שיש גברים שחושבים שהן מצפות להן כבר ולא ירגישו מושכות בלעדיהן (וכן, שריקות וקריאות ברחוב הן הטרדה לכל דבר ולעולם לא מחמאה).
למה בשעות שביליתי באוטובוסים בדרך לבסיס הייתי צריכה לבחון מי מתיישב לידי? לחשוש מאיפה תבוא לי ההטרדה הבאה? מי ינסה לשים עלי יד, ככה במקרה, הפעם? גבר לא יבין את זה. גבר לא יחשוב על זה. גבר לא ידע שזה קיים בכלל (אלא אם כן הוא המטריד...).
הם דווקא לא שוכחים שגברים יכולים להתהולל ולהזדיין, סליחה על הביטוי, חופשי, אבל נשים מגיעות לגיל שבו הן נקראות נואשות וסחורה פגומה. אבל את זה הם לא שוכחים, כי הם אלה שמכנים אותן ככה.
הם שוכחים שדתות נוהגות להפלות את האישה לרעה. וכידוע, יש הרבה דתיים, אז יש הרבה הרבה נשים מופלות.
והם שוכחים שהנשים עדיין עובדות לפעמים אותן שעות כמו הבעל ועדיין מצופות לעשות את עבודות הבית ולטפל בילדים, נתקלות בתיקרת הזכוכית, מרוויחות פחות, עושות ויתורים יותר גדולים וצריכות להאבק כדי להכנס למקצועות "גבריים" או כדי להוכיח את יכולתן.
לא עושות עלי רושם טענות מטופשות בנוסח לנשים קל יותר כי אין עליהן לחץ להתחיל עם בן המין השני או להיות המפרנסות העיקריות במשפחה. אני חושבת שהלחץ להיות זה שמתחיל הוא זניח לעומת כל מה שהבאתי לעיל והלחץ להיות בעל קריירה ומפרנס קיים כיום גם לגבי הנשים או שהן דווקא צריכות לוותר על קריירה בגלל הילדים או שהן גם מפרנסות בחוץ וגם ממשיכות לעבוד בבית. בכל מקרה הן נדפקות פה יותר.
מילא גברים, אבל אני ממש לא מבינה נשים שיוצאות נגד הפמיניסטיות. הן פועלות לטובת המין הנשי, לתקן את כל העוולות שהתרחשו בעבר ועדיין מתרחשות היום, לעגן בחוק מה שגברים מקבלים באופן טבעי. מה כל כך קשה להבין בזה?? אז אולי הן מקצינות לפעמים, אבל זה רק כי כגודל העוולה כך גודל הזעקה שצריכה לקום. שנאת גברים? מילא גברים שטוענים את זה, הם מפחדים למעמדם, אבל נשים שטוענות את זה? נשים כאלה רק יכולות להמשיך לעצום עיניים ושלא יתפלאו אחר כך אם הן יכוו בגלל זה בזמן הגיהוץ.
זה עדיין עולם של גברים. לגברים קל יותר בכל מובן ובכל תחום. אז שוביניסטים יקרים, דיי לזרות לנו מלח על החתכים שקיבלנו אחרי שהכנו לכם סלט. גם ככה אתם נהנים יותר מהחיים, אז תסתמו ותמשיכו לזפזפ בשקט. אה, אי אפשר, הילד בוכה? לא נורא אמא כבר תרגיע אותו. שהכלים בכיור לא יטרידו אותכם, היא כבר תשטוף אותם. איזה ריח טוב של גשם בחוץ? תהיו בטוחים שהיא לא חושבת על זה, אלא רצה כבר להוריד את הכביסה...

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

את צודקת לגמרי, הגברים צריכים סטירה הגונה להמעדה במקום מבחינה אישית וחברתית. אומנם יש להם בסיס לזכויות הגבר במשפחה, בזוגיות, בחברה, אבל אסור להם לזלזל בנו בצורה כל-כך הזויה ושובניסטית לחברה מתוקנת ומתקדמת. מה נסגר כאילו???

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים