Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום שני, 18 בפברואר 2008

מילא קפיטליסטים, אבל למה חזירים?


פורסם ב27 במאי 2007, 9:40
רונן, עו"ד אינטליגנטי ונבון במיוחד שהכרתי, מחנך את הילדים שלו לא לתת נדבות לקבצנים. מתן כסף לאדם שעומד חסר מעש ומושיט את ידו, זו דוגמה קלוקלת לילדים, לחשיבתו. הנה איש שאני מעריכה ולא יכולה להאשים אותו בטיפשות, ובכל זאת לא יכולה להמנע מההרגשה שהוא מוציא מתחת ידיו דור חדש, שתי יצירות מופת, שבלונות של גאונות ושנינות כמו אבא, אבל עם לב רחב כמו הקרחון שהטביע את הטיטניק. הרגשה לא נעימה של משהו גם קר וגם במסלול התנגשות. ברור, הילדים הרי צריכים לצאת מכונות הישגיות ודורסניות כדי להחשב למוצלחים בעולם הזה. אם לא היה מתמזל מזלו של רונן להגיע לאן שהגיע, אם היה נאלץ לקבץ נדבות, או סתם מדשדש רגליים על קו העוני, איך הוא היה מרגיש אז אם היה יודע שיש אנשים שמגדלים את הילדים שלהם להתנכר אליו? מעניין אם לגבי תרומה לארגוני סיוע הוא מלמד אותם אותו הדבר. לא שאלתי. גם ככה התשובה היתה גורמת לי לשוק קטטוני אם היא היתה חיובית.
התוכנית `המתמחה` גרמה לי לרגשות שנעו בין הערצה וקנאה לבין קנאה והערצה, כלפי דונאלד טרמפ. שטיפת המוח של הטלוויזיה... אבל השטיפה הזאת נסכרה במפתיע והתעוררתי באחת, כאשר יום אחד, בחדר הישיבות (טה טה טה, טהההה!), בעימות בין שני מתמודדים, הדון הוכיח את הבחור שהבחורה היא בן אדם יותר מצליח ממנו. הוא אמר לו משהו כמו: she is a successful person. הוא התכוון אולי `מצליחה` בעולם העסקים, אבל זה לא מה שהשתמע בהכרח, בסיטואציה ההיא זה נשמע יותר שההיא פשוט דגימה מוצלחת יותר של המין האנושי וזהו. יכול להיות שהיא מנהלת מצליחה ויכול להיות שהבחור השני הוא לוזר גמור בעסקים, אבל לא הצלחתי להבין איך זה מראה שהיא בן אדם מצליח והוא לא. אז כן, בעולם הכרישים, חסרי הרגש אולי היא נחשבת למצליחה, אבל ההצלחה שלה שם לא אומרת שום דבר עליה כבן אדם או על המתמודד השני כבן אדם פחות מוצלח, אם כבר היא רק מצביעה על כך שהיא כריש ולא בן אדם. אולי ההוא הוא בן טוב לאמא שלו, מתנדב עם ילדים חולי סרטן, מצייר תמונות מדהימות בעזרת כפות הרגליים, ואולי הוא אפילו מטאטא רחובות יותר מוצלח ממנה ואז בעולם הנמלים הוא היה נחשב לאל שיש לפחד מפניו והיא היתה חסרת משמעות בשבילם! אנחנו לא חיים בעולם הנמלים? תחשבו שוב. הנה מגיע המטאטא דונאלד טרמפ ומטאטא אתכם בבושת פנים, לעין האומה, מהשטח שלו כי אתם `פועלות שחורות` ולא בני אדם מצליחים!
הנה עוד פנינת חוכמה מהתוכנית:
Brent: You unappreciative "you know what!" I pulled it out of the hat for you!Andrea: Oh, you pulled it out of the hat for me? That`s why I`m a multi-millionaire and you make $50,000 a year.
למדתי מהבלוגים (אין ברירה, לא היה על זה קטע בארץ נהדרת) שיאיר לפיד היה רע לסטודנטים. בין השאר הוא אמר שהוא לא תומך במאבק שלהם, ש"לא בא לי" לממן לימודים לעוד עורכי דין לעתיד, כשהמדינה כבר מוצפת בהם ועפ"י סטודנטית שכתבה לו מכתב וקיבלה תשובה: "כתב שכן- למה שהוא לא ישלם לבנו על הלימודים? הוא מרוויח יפה והוא יכול להרשות לעצמו(אלו מילותיו)". האם הוא היה אומר מה שהוא אמר אם הוא היה מאלה שלא היו יכולים לשלם עבור הילדים שלהם? האם רק בגלל שהוא בעמדה שהוא יכול להרשות לעצמו לשלם עליהם הוא לא מסוגל לראות עמדות אחרות, למשל של אלה שאין להם הורים שישלמו עליהם? האם כולם צריכים להיות מסוגלים לשלם עבור הילדים שלהם, אחרת... אחרת מה? אחרת הם לא שווים? כן, לא שווים מספיק בשביל לרכוש השכלה, להתקדם בחיים, להוות תחרות לילדי השמנת המתוקים שלו? הוא כנראה לא רוצה שהילדים שלו ילמדו על חשבון אחרים באותה מידה שהוא לא רוצה לממן את אלה שההורים שלהם לא יכולים לממן אותם. לכאורה זה נשמע צודק. מהצד שלו, זה בטח נשמע צודק. האם חייבים להיות בצד השני, של הסטודנטים הדלפונים, כדי להבין שהוא לא צודק?
נכון, יאיר גפרור, בוא לא ניתן יד לפרזיטיות על חשבון הציבור, כדי שרק הפרזיטים הפרטיים שלך יוכלו לשגשג.
האם רואים רק צד אחד כשנמצאים בו?
אם הייתי מצליחנית נוטפת כסף, עפ"י הסטנדרטים הקפיטליסטיים הרגילים, האם הייתי חושבת כמוהם או שגם אז הייתי מבינה שזו לא השיטה הנכונה? האם הייתי מזלזלת בקבצנים, ביכולות של אנשים שמרוויחים פחות ממני או שאינם מנכל"ים של חברות, בצעירים שרוצים לרכוש השכלה?
והאנשים הנ"ל, אינטליגנטים חושבים לכל הדעות, מה גורם להם להסתגר כל אחד במגדל השן שלו? האם ברגע שאתה מגיע למגדל השן, אתה מאבד את הבינה?

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

עד אשר הוא יזדקק לנדבות ואז יבוא מישהו עם מרצדס מפוארת בצומת ויסגור עליו את החלון וישאיר אבק מאחוריו.

רק אז הוא ידע שיש בניהם אנשים שלרוע מזלם לא יכולים להתפרנס בכבוד.

אך יש גם בטלנים.
כל אדם אשר הגיע למצב של קבצנות ברחוב - צריך לעזור לו כיא אין אנו יודעים מה באמת הסיפור שלו ואפילו אם הוא כן יכול לעבוד - עצם העובדה שהוא הגיע למצב נוראי שכזה - מראה על אופי חלש מאוד של האדם. וכן חובה לעזור בכמה שקלים.
החייב ברחוב הם לא פיקניק !

חוץ מזה שהיום לא חסרים חזירים קפיטליסטים שמנצלים את העבדים שלהם עד תום במשכורות רעב שלא מספיקות כמעט לכלום ! אם בעל עסק מרוויח בזכות העובדים שלו - שידע לצ'פר אותם ולא רק לרמוס אותם עם משכורות זעומות.

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים