Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום שני, 18 בפברואר 2008

סדרת: אמונות רווחות שצריך להפריך - 1


פורסם ב1 בינואר 2008, 0:50

את הפוסטים הבאים חילקתי לסדרה, כדי שלא תקבלו את הכל בבום אחד.
מדובר באמונות שהשתרשו בציבור ועוברות הלאה מדור לדור ומפה לאוזן בלי שום סיבה טובה. הן נוצרו מחוסר ידיעה או מעיוות של האמת וממשיכות להתקיים מתוך חוסר הבנה, עצלות לבדוק את נכונותן, או חוסר בתשומת לב.
הוצאתי מהכלל אמונות טפלות ואמונות על-טבעי למיניהן, משום שמהכמות שלהן אני לא אצליח לצאת... אם אני אתחיל לכתוב עליהן, אני באמת אצטרך לסיים את הכתיבה מהעולם הבא.

אנחנו משתמשים רק ב-10% מהמוח שלנו
כנראה שכמה אנשים במהלך ההיסטוריה תרמו למיתוס הזה (מתוך אמונה בו, או שהובנו לא נכון).
כיום, אחרי שכבר ידועים היטב המבנים מהם מורכב המוח ועובדים על מיפוי כל אזורי הפעילות שבו, ידוע שאף נזק קטן יכול לגרום לתוצאות הרסניות.
אם מנסים לרגע לחשוב על המשפט הזה, שנזרק בד"כ לחלל האוויר בשחצנות אנושית מצויה, זה כבר נשמע לא הגיוני. האם זה אומר שאפשר להסיר 90% מהמוח בניתוח והאדם עדיין יתפקד כרגיל? הרי במקרים הידועים לכולנו של שבץ מוחי, נפגע הרבה פחות מ-90% המוח וכבר רואים שינויים באותו חולה.
במוח גם לא ידוע על מבנים או אזורים שקיימים, לכאורה, ללא סיבה. הוא לא כמו הכליות למשל, שניתן להוציא אחת ולהמשיך לתפקד כרגיל. אין בו איזה שהוא איזור שאינו מנוצל ולכן אם נלמד להפעיל אותו נגדיל את היכולות שלנו.
למעשה, אנחנו משתמשים בכל המוח שלנו, תאמינו לי, ב-100%...
אם לא היינו משתמשים בכולו, החלקים בהם לא היינו משתמשים היו פשוט נכחדים, משום שהמוח אומנם אינו יוצר תאי עצב חדשים, לאחר גיל הינקות, אבל ממשיך לגדל את הקשרים (סינפסות) בין תאי העצב הללו, עד מותנו. באותה צורה, קשרים שאינם מנוצלים, לא מחזיקים מעמד.
נראה לי גם שחלק מהטעות נובע דווקא מעצם זה שאנשים מודעים לכך שקיימת בנו יכולת ללמוד ולהתפתח, ולרכוש ידע ומיומנויות לאורך כל חיינו. זה קורה, כאמור, בזכות הגמישות של המוח ויכולתו ליצור עוד ועוד סינפסות בין הנויירונים.
אה, ועוד דבר, אם איזה מישהו רוחני אומר את זה, כהוכחה לכך שיש לאדם כישורי טלפתיה או אנרגיות למיניהן, שאינם מנוצלים, מסתתרים אולי במעמקי 90% מהמוח, ולפיכך רק צריך ללמוד לתפעל אותם, חבל על הזמן שלכם. פשוט תרביצו לו.

המקור
קישור נוסף

אין תגובות:

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים