Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום רביעי, 6 בפברואר 2008

רווקה - מצב הצבירה הרביעי


פורסם ב17 בפברואר 2006, 23:42
כידוע יש שלושה מצבי צבירה. אני רוצה להכניס מצב צבירה נוסף ללקסיקון: רווקוּת (מלשון להיות רווק). אני טוענת שמצב הצבירה שלי הוא רווקה. בטח יהיה איזה חוכמולוג שיקפוץ ויגיד שיש מצבי צבירה נוספים על אותו המשקל, כמו נשואה, כמו לא יכולה להיות חמש דקות בלי חבר, כמו שרלילה וכמו אוהבת את זה קשורה לתיקרה עם הצלפות משוט עם מסמרים בקצה (המממ, נסחפתי קצת...),אבל אני יכולה לדבר רק על מצב הצבירה שלי, אין לי מושג איך זה להיות במצב צבירה אחר. מי שנמצא במצב צבירה אחר שיכתוב פוסט משל עצמו.
מה זה מצב צבירה של רווקה? קודם כל אני מתלבטת אם זה מצב נרכש, או שהוא טבוע באופי, כלומר איזו קבוצה של נויירונים שנדפקו בהריון. משהו נדפק שם, כי מצב כזה הוא לא המצב הטיבעי של הטבע האנושי. ולמה נרכש? כי הרווחתי אותו ביושר אחרי שנים של חוסר בחבר רציני. אחרי כל כך הרבה זמן פשוט מתרגלים למצב הזה ולא מבינים איך יכול להיות אחרת.
מצב צבירה של רווקה אומר שאת תמיד ה"בדיד" בחבר`ה, תמיד מגיעה לבד ליציאות ולארועים. תמיד יהיו זה וזו וההוא וההיא ו-את. זה אומר להיות יחידה בין רבים. יחידה אחת, אני ולא אנחנו. זה אומר לשבת שם בין חבורת הזוגות ולנסות לפענח שפה זרה לך לגמרי שכוללת מילים כמו פמפרס, אוניברסיטת ג`ימיני מוסיקלית ומשכנתא ואז את נורא שמחה כי הצלחת להבין את המילים "אין סקס" ועוד יותר שמחה שלך כן יש ועוד עם מישהו שונה כל פעם, אבל ברגע שאת רוצה להצטרף לשיחה הזאת, את מבינה שעדיף שוב לשתוק כי אז שוב יחשבו שאת לא בעניינים.
מצב צבירה של רווקה אומר שכשאת באה לחברים שיש להם ילדים, את תמיד צריכה לעשות הצגות של פליאה עד כמה הם מקסימים, את צריכה לחבק ולנשק אותם, להביא מתנות ולשחק איתם על הרצפה כאילו היית הדודה הכי טובה בעולם. רק שאת לא הדודה שלהם, את סתם החברה המשונה של ההורים שלהם.
זה אומר שאם מדברים בטלפון עם חברה שיש לה ילדים, את תמיד צריכה לשאול על הילדים, להתעניין, להחמיא, לבקש לדבר איתם (את מי זה מעניין מה עשה שקד`וש בגן היום?? מצידי שיצדיק את השם שלו ויתלה את עצמו על עץ!).
מצב צבירה של רווקה אומר שאת מטרה לשאלות בנוסח "יש לך מישהו?" או יותר גרוע "איך זה שאת לא נשואה??" מפי אנשים זרים שפגשת רק עכשיו, כאלה שעובדים איתך, חברים של ההורים שלך, או חברים פחות טובים שלך . ואז את מכינה שתי תשובות בהתאמה שאת פשוט שולפת מראש (בהתחלה אולי תטצרכי כרטיסיות כדי לזכור) "יש כל הזמן, אבל לא משהו רציני" ו"עדיין לא מצאתי את הבחור המתאים". אחרת מה תספרי? שאת יושבת בודדה וממורמרת בבית במשך שנים ושהמשפט לכל סיר יש מכסה לא תופס לגבייך כי את בכלל לא סיר אלא מסננת של ספגטי?? יש עוד תשובה, הכי כייפית: "אהה, הבנים האלה... כולם שרוטים...".
במצב צבירה של רווקה כשאת מקבלת הזמנה לחתונה שכתוב עליה "ל... ובן זוגה" בא לך שהחתן-כלה יפלו דרך ריצפת האולם עוד לפני החתונה, כי זה מזכיר לך שוב שאין לך בן זוג וששוב תבואי לבד וידחפו אותך באיזה שולחן צדדי שמיועד לדודים הזקנים ולזאת שהיא לא מהברנז`ה כדי שחס וחלילה לא תעשי מזל נאחס.
מצב צבירה של רווקה אומר שבכל ליל סדר, כל שנה מחדש, כ-ל ש-נ-ה מ-ח-ד-ש, ירימו כוס בין השאר לזה שבשנה הבאה ישב לשולחן לצידך בן זוגך שיחיה (סבבה, רק שיועיל להיוולד קודם!).
מצב צבירה של רווקה אומר שכשאת סוף סוף יוצאת עם מישהו בכוונה למשהו רציני (רק בכוונה, כי את כבר מפחדת להאמין שזה יכול לקרות...) אז את מרגישה מוזר, לא את, את מחוץ למצב הנורמלי שלך. הכל חדש לך כמו ביום הראשון שהלכת לבית הספר. פתאום את מגלה שאין לך מספיק בגדים ליציאה בתדירות שכזאת, שאת צריכה לתכנן את סדר היום שלך ככה שיכלול עוד מישהו, שאת צריכה לנדוד בין בתים. וזה גם אומר שאת כל כך שמחה בסופו של יום לחזור לבית שלך, לעשן בשקט את הסיגריה שלך ולהרגיש חופשיה ללכת לשירותים בלי לסגור את הדלת...
מצב צבירה של רווקה אומר שוויתרת כבר על החלום של כל ילדה קטנה להיות נסיכה עם שימלה לבנה, כי את מרגישה פאתטית לעשות חתונת רבע עוף לקהל שמורכב מאנשים זקנים, או מחברים עם ילדים אוטוטו בגיל צבא ואחרים שיסתכלו עלייך במבט של "באמת הגיע הזמן". ואפרופו חתונה, יש לך סיסמאות מוכנות מראש בנוגע לעניין, כמו: "למצוא מישהו להתחתן איתו זה קל, הבעיה זה לא להתגרש", או "אני לא מחפשת חתן, רק בן-זוג כי אני לא כזאת לחוצת חתונה"....
אני בהחלט מקווה, שכמו במצבי צבירה אחרים, גם מצב הצבירה שלי ישתנה. אם אפשר קצת לפני שאני אהפוך למצב צבירה של - המשוגעת עם החתולים שמדברת אל עצמה...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מדהים.

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

תודה אנונימי, שכנראה לא יחזור לכאן אף פעם לראות את התשובה, בהנחה שהתכוון למדהים במובן החיובי של המילה.

אנונימי אמר/ה...

הפסקתי לבכות בזכותך... תודה

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים