Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום שני, 18 בפברואר 2008

סדרת: אמונות רווחות שצריך להפריך - 2


פורסם ב2 בינואר 2008, 15:07

האבולוציה היא רק תיאוריה ואינה מוכחת ולכן קוראים לה תיאורית האבולוציה
כאן יתכן וחלק מהקוראים לא יבינו מה אני רוצה מהם. אלה שאינם דתיים.
חלק כבר יודעים שהטענה הזאת היא שטות ולחלק האחר שייכים מי שבד"כ חושב שענייני מדע ותיאוריות מדעיות, לא קשורים אליו. אז במיוחד לחלק השני – עפ"י סקרים מארה"ב, 40%-50% מהאמריקאים חושבים שהאבולוציה היא `רק` תיאוריה במובן הלא-מדעי של המילה ושאלוהים ברא את האדם. חשוב להפריך את האמונה הזאת. חשוב להיות בעלי חינוך מדעי ולו הבסיסי ביותר.
הדתיים, הם בכלל לומדים מילדות לאיית את הכותרת המוטעית הזאת עם האותיות המגנטיות על דלת המקרר.
הספר של דארווין – מוצא המינים, התפרסם בשנת 1859, "מאז פרסומו, זכתה התיאוריה של דארווין לביסוס והרחבה הנמשכים גם בימינו. התגליות החשובות שנוספו, כוללות בין היתר - את חוקי התורשה של מנדל, גילוי תהליך חלוקת התא ותפקיד הכרומוזומים בתורשה, ניסוח התיאוריה המתמטית של הגנטיקה של אוכלוסיות וגילוי הדנ`א והצופן הגנטי; וכן גילויים חשובים בחקר המאובנים, כולל מאובנים המהווים את אותן `חוליות הביניים החסרות` בין הקוף והאדם. חשוב גם לציין שעד היום לא הוצעה כל תיאוריה חליפית של ממש לדארוויניזם." (פרופ` יוסף נוימן).
וכמה שנים חלפו מאז? כמעט 150 שנה, של תיאוריה שלא רק עומדת במבחן הזמן ולא הופרכה, אלא גם נמצאות לה עוד ועוד הוכחות (שדארווין בעצמו לא ידע עליהן), ככל שהידע המדעי מתקדם.
עוד טעות שקשורה לעניין זה, היא השימוש המוטעה של הציבור במילה `תיאוריה`. המדע משתמש במילה זו בשונה מהשימוש בה בחיי היומיום. תיאוריה מדעית מורכבת מהשערה שאותה מנסים להוכיח או להפריך. היא מאגדת את ההוכחות שנמצאו ועומדת בעינה כל עוד לא נמצאו הוכחות סותרות. כמו האבולוציה...

תאורית הקוונטים היא רק תיאוריה, היא לא הגיונית והיא תיאורתית בלבד
בדומה לסעיף הקודם, לא להתבלבל עם המילה תיאוריה.
גם לא להתבלבל בין הגיוני למדעי. המדע לא מוכיח דברים עפ"י אם הם נשמעים לנו הגיוניים או לא, אלא בדרך של ניסויים, שאת תוצאותיהם מקבלים ומחפשים להן הסבר, שמתאים לחוקיות מדעית, לא לדעות האישיות.
תורת הקוונטים מתייחסת לכל מה שקורה עם החלקיקים הקטנים מהאטומים. בשנים האחרונות נמצאים עוד ועוד חלקיקים שכאלה.
אלברט אינשטיין, שנוהגים להביא אותו כדוגמה למתנגד מפורסם לתורת הקוונטים, היה בעצמו ממייסדה.
הוא כן התנגד לתיאור ההסתברותי של תיאוריה זו והיתה לו בעיה עם עקרון אי-הוודאות שאופף אותה.
למעשה בפרס הנובל שלו, הוא זכה לא על תורת הייחסות, אלא על המאמר בו הוא מתאר את ההתנהגות הקוונטית של האור ומסביר את האפקט הפוטו-אלקטרי לפיו הפוטונים מתנהגים כחלקיקים אולם מכילים מנות של אנרגיה לפי התדירות שלהם ולכן כאשר פוטון פוגע באטום, הוא יפעל או לא יפעל על האלקטרונים שבו, בהתאם לאנרגיה שהוא נושא ובהתאם לסוג אטום החומר בו הוא פוגע. (שם המאמר: "על נקודת מבט היוריסטית בייצור והעברה של אור").
פיסיקת הקוונטים כבר פועלת שנים בשטח במגוון יישומים טכנולוגיים, כמו: מדפסות לייזר, מכונות צילום, מצלמות דיגיטליות, CD ו-DVD ובכלל טכנולוגיית הלייזר ועוד. בעתיד גם יהיו מחשבים קוונטים שיוכלו לבצע הרבה יותר פעולות בבת אחת בהתבסס על עקרון הסופרפוזיציה.

אין תגובות:

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים