Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום רביעי, 2 באפריל 2008

אני [לב] iGoogle

בחיפושיי ומשחקיי ברשת, הגעתי לעמוד של iGoogle. זו היתה תוצאה מוצלחת לחיפוש שלי אחר כלי בשלוף שיתן לי אפשרות לראות עדכוני RSS.
בעקרון דף הבית שלי היה תמיד דף החיפוש של גוגל. למה? לא יודעת, זה היה לי נוח, יוצא שאני מבצעת חיפושים ברשת לא מעט. גם ככה עם ריבוי האתרים והמועדפים, לא חשבתי אף פעם להגביל את דף הבית לאתר ספציפי.
ואז גוגל הציע לי פתאום, שאם כבר שדה אחד ויחיד של חיפוש הוא דף הבית שלי, אז למה לא להוסיף עוד קצת תוכן מלמטה, עם המון דברים חמודים, כלים שימושיים, בחירה אישית ויכולת עריכה ומה שחיפשתי מראש - לראות מה התחדש באותם המקומות שמספקים עדכוני RSS לתוכן שלהם, בריכוז בולט לעין, קל לגישה, אחד.
אז זה מה שעשיתי והפכתי את igoogle לדף הבית שלי.

הנה דוגמה אישית שלי לאיך העמוד יכול להראות:



(ליחצו על התמונה להגדלה שלה)

בצד שמאל אפשר לראות דוגמאות לעדכוני RSS מאתרים שונים, אותם אתם בוחרים, כמה ולמה שרוצים.
באמצע על רשימת ה-ToDo סימנתי חלון נפתח קטן שמראה שאפשר להוסיף גאג'טים נוספים.
אפשר לשנות ערכות נושא לעמוד ולהוסיף עוד המון פיצ'רים שגוגל מספק בקלות, באמצעות שני קישורים המופיעים בדף (אפשר לראות התחלה שלהם בצד ימין, מעל תמונת היום של דיסני).
כל קוביה אפשר להקטין כך שתופיע רק הכותרת שלה, למען הסדר ודחיסת כמה שיותר דברים בהשג יד.
חלק מהקוביות מספקות אפשרות לשינוי ההגדרות שלהן.
אם רוצים להוסיף הרבה קוביות או לרכז אוספים של קוביות לפי נושא ספציפי, ניתן להוסיף עוד עמודים חוץ מעמוד זה, בשיטת החוצצים (צד שמאל, קצת מתחת ללוגו ).
זהו, נראה לי שכיסיתי את הכל.
עריכה מאוחרת: במבט נוסף, אפשר לעשות תיקוני שפה מאנגלית לעברית, דרך המשולש הקטן של שינוי ההגדרות בחוצץ עצמו. תהנו!

חידה:
נכון לתאריך פרסום רשומה זו, נחשו מהי תמונת היום של דיסני היום?!



לאחרונה נדמה לי שאני מתחילה להראות צבעונית מהרגיל, מתווספים עלי עיגולים ועוד עיגולים וגברים זרים מפשפשים בי. האם אני מתחילה להפוך למנוע החיפוש הנערץ?
- מיד בודקת במראה... לא, סתם השמנתי....








8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יופי יופי הצלחתי. ניראה שאצליח לכתוב לך תגובה.
תגידי חתולה איפה היית בתקופה האחרונה אצלי זה קיים כבר די הרבה זמן את התמונה לא אנחש פשוט כי אין לי סבלנות לחפש גאדג'ט חדש בשער שלי ככה זה כשאתה ער עשרים וארבע שעות

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

יופי, ועד שאני הלכתי וחיפשתי במיוחד והשארתי הודעה באנגלית שבורה (בקריאה שניה אני ממש התביישתי) בפורום העזרה הטכנית של בלוגר העולמית...

הייתי בתפוז, זה מסביר הכל. עכשיו אני מלקטת שירותים ברחבי הרשת. זה דווקא כיף ומרחיב אופקים, במקום להיות סגורה שם בחרא.

תמונת דיסני היא פשוט קוביה שמופיעה אוטומטית לנכנסים הראשונים, אתה הורדת אותה, זה מובן ואפילו היה מוזר אם לא...
אני השארתי, כי אני אוהבת מצויירים.

אנונימי אמר/ה...

אסור לך לעודד לחיצה על הפרסומות - גוגל ינתקו אותך מהשרות (אם לא מיידי אז כשזמן התשלום יגיע).

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

טוב, לא מעודדת.
אז תלחצו כבר!

אנונימי אמר/ה...

ברוכה הבאה לעולמי :-( .

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

היכן הוא עולמך? מתחת לתיבת זכוכית שצריך שני מפתחות, אחד אצל הנשיא ואחד אצל הרמטכ"ל, כדי לפתוח אותה והיא נמצאת מעל ללוחית שכתוב עליה: הכפתור האדום. ....??

אנונימי אמר/ה...

אם כבר אתה התאמה אישית בסגנון כזה אני הייתי ממליץ על netvibes הרבה יותר מאשר על igoogle.
נוח יותר מבחינת עיצוב, מגיב טוב יותר לגרור והדבק, מתורגם לעברית ומכיל יותר תכנים מובנים.
http://www.netvibes.com

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

כן, אבל האם יש להם שם את תמונת היום של דיסני?!?! זאת השאלה החשובה פה...

בהחלט נראה לא רע ואולי אף עדיף, כי אני סומכת על שיקול דעתך יותר מאשר על שלי, אז התגובה שלך מתאימה למי שלא רשום כבר בגוגל או למי שרוצה להרשם גם שם.
אני, כאמור, חיפשתי משהו בשלוף, רשומה כבר לגוגל ולעוד מיליון מקומות אחרים ולא בא לי להרשם שוב טיפה מעבר למה שצריך.
אבל אני לא פוסלת כלום וטוב לדעת, אולי בעתיד...
אגב, לא היתה לי שום בעיה עם הגרור-הדבק.

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים