Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום רביעי, 23 באפריל 2008

הבלוגרים האלה כל כך תקועים בתחת של עצמם

web 2.0 ... בלה בלה בלה... תוכן גולשים... בלה בלה בלה... אלפא-בלוגרים... (בלה בלה בלה)2... זנב ארוך... בלה-פעם היו מחזיקי מפתחות כאלה-בלה....
כל כך הרבה מילים נשפכות בבלוגים הטכניים האלה והקוראים שלהם הם בדיוק הבלוגים הטכניים השכנים.
פייסבוק תחת הלדרמן, ימות או לא ימות?
רשתות חברתיות, תגית שאף בלוג שמכבד את עצמו לא יהיה שלם בלעדיה.

אולי זו שכבת הגיל שלי, אבל הסיבה העקרית שאני יכולה להרשות לעצמי לשים תמונה ולשפוך הכל חופשי ברשת, היא בדיוק בגלל שאני יודעת שאף אחד שאני מכירה לא מתעסק בתוכן גולשים ובבלוגים.
לרוב האנשים שאני מכירה, יש חיים אמיתיים, לא וירטואלים.
לי אין כרטיס בפייסבוק, בגלל שלא מצאתי שום טעם לזה ומשום שאני לא רוצה שהחיים שלי יהיו גלויים לכולם, בשמי המלא.
אז אני מבינה שאצל הדור הצעיר זה לא ככה. אז לפחות שהחבר'ה מהבלוגים הטכניים האלה ידייקו! אולי כל מה שהם אומרים יהיה אקטואלי עוד כמה שנים, אבל עכשיו זה פשוט נראה שהם רושמים מילים על גבי מילים כדי שחבריהם יוכלו לקרוא, להגיב לרשום מילים על גבי מילים משל עצמם, בשביל שהבלוגרים הקודמים יוכלו לקרוא, להגיב, לרשום מילים נוספות וחוזר חלילה...
כל כך הרבה יצירה של תוכן גולשים רק מפי אלה שכותבים על תוכן גולשים. קצת אירוני, לא?

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כשרוב האנשים איתם אתה בא במגע כותבים בלוגים, קיימת תחושה שכל העולם מתעסק בזה.
אבל בלי קשר, הם כותבים בדיוק למען אותו קהל שקורא אותם, ואותו קהל כן מתעניין ב"web 2.0 ... בלה בלה בלה... תוכן גולשים... בלה בלה בלה... אלפא-בלוגרים... (בלה בלה בלה)2... זנב ארוך... בלה-פעם היו מחזיקי מפתחות כאלה-בלה....".

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

אתה חייב למצוא חברים חוץ מניב ובצלאל.

זה כנראה בגלל שאני פעם ראשונה נתקלת במקבץ הבלוגים האלה. וכל פעם עוד פוסט ועוד פוסט על "חיינו הקיברנטיים". יאללה, בסדר, מי אמר שרק לי מותר להתבכיין.

יענקל אמר/ה...

כאשר אנחנו מדברים רק עם עצמנו, סביר להניח שאנחנו משתכנעים שכולנו מדברים על אותו הדבר. לפני קצת פחות מחצי שנה הבלוג Read/Write Web דיווח על מחקר/סקר שנערך ע"י חברת חקר לצורכי שיווק (http://snipurl.com/25kld).

בין תותאות הסקר היה נתון די מדהים. מתברר ש-73% ממשתמשי המחשבים האישיים שהשתתפו בסקר:

never heard of and never tried...online, browser-based office productivity applications like Google Docs, Google Spreadsheets, gOffice, etc.

ומה כל כך מדהים כאן? אם אנחנו קוראים את אותם הבלוגים הטכניים שעליהם את כותבת כאן, בוודאי היינו משוכנעים שבקושי 5% מהעולם לא שמע על הכלים האלה.

אפשר, כמובן, לטעון שמדובר כאן בכלים אופיס מקוונים, ולא בכלי ווב 2.0 "חברתיים" כמו פייסבוק ואחרים, אבל אפילו אם מיליוני הבלוגים שקיימים בעולם, נדמה לי שאת בהחלט צודקת שאותם בלוגרים טכניים שומעים את ההד של עצמם, וחושבים שמדובר בקולות שמסביב.

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

אהבתי את המשפט האחרון שלך :)

כשכתבתי את הפוסט באמת היו לי בראש גם מעט הסקרים בסגנון הזה, שנתקלתי בהם ורפרפתי עליהם. אלה שמראים שיש עליה בשימוש באינטרנט, בכלים החברתיים שבו ושפיכת יותר תוכן אישי, אבל בנוסף, מה שנשאר לי בראש מהם היו גם כל האחוזים שלא משתמשים בכל אלה, או ההבדל בין שכבות הגיל.

אנונימי אמר/ה...

אהמ. בתור סמי בלוגר טכני, אני חייב למחות. יש למחאה שלי כמה טעמים.
האחד, יש חשיבות לשיח המטא-בלוגרי ככזה. הבלוגספירה (זהירות, מילה מפחידה לפניך) הישראלית היא יצור בהתהוות. עוד אין לנו בלוגים דוגמת ג'זבל מחד, וכבר השתחררנו משלב הישראבלוג מאידך. השיח המטא-בלוגרי, לטוב ולרע, הוא מהמעצבים של הרשת הישראלית בעתיד. הקווים שהמטא-בלוגרים של היום יתוו בדיונים שלהם הם התחום שבו ייערכו הדיונים של המחר.
השני, הבלוגספירה הישראלית מצליחה להציף כמה מהבעיות המעניינות והחשובות בחברה הישראלית בסביבה יחסית נייטרלית. האמביוולנטיות של מושגים כמו פרטי, ציבורי, אישי, פומבי - רבאק, כמה משפטנים נדרשו לשאלת "מהו פומבי" בימים האחרונים, והכול על כמה פיצות? ההבדל הוא שהסביבה הבלוגרית היא נייטרלית, משתי סיבות. האחת - בהנתן המסך החלקי, אפילו אנשים כמוני, שכותבים בשמם המלא ושכל פרטיהם האישיים חשופים לחלוטין, חשים מוגנים ובטוחים יותר לומר דברים שלא היו אומרים לו היו נדרשים לעמוד מאחורי דבריהם, יש כאן שבירה של ספירלת השתיקה. השנייה - היא סביבה שמנטרלת השפעות מזיקות לשיח, כדוגמת קיצוניים (פשוט כי היא עדיין חפה מהם). כאם יכולה להיווצר האגורה המודרנית.
ובסוף - זה באמת מעניין. יש פה היסטוריה שנכתבת בשורות של מספרים בינאריים במקום באותיות, ולטוב ולרע, המדיום הזה כאן והוא כאן באופן מהפכני למדי.

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

בוודאי, גם אני הייתי מוחה, אם מישהו היה אומר משהו על הצורך בבלוג שלי...

אבל ברצינות -
אני מסכימה איתך, אבל לא יצאתי נגד הבלוגים באופן כללי ונראה שרוב התגובה שלך מנסה לשכנע אותי על החשיבות שלהם.
אנחנו באותה דעה.
אפילו זה שירדתי קצת על "הטכניים" לא אומר שאני לא חושבת שטוב שהם קיימים. אני פשוט נתקלתי רק לא מזמן בכל הבלוגים העצמאיים האלה ויש הרבה יותר מהם, כמו שאמרת בעצמך, כמדומני, כשיוצאים מהקהילות הפקאציות יותר. אז זה בא לי בבום.
אבל! כשאני רואה עוד אחד כזה ועוד אחד כזה וכולם קופצים על אותו נושא וכולם מקשרים לכולם ועונים זה אצל זה, זה נראה לי כמו יצירת עוד קהילה שסגורה בתוך עצמה ואפרופו הפרק מסאות'פארק שראיתי לא מזמן על מכוניות ההייבריד, הם גם מזכירים לי את הקהילה שם של אלה שאהבו להריח את מה שהגוף שלהם פולט.
אז יכול להיות שהם חכמים ויודעים את התורה וטוב שהם קיימים וגם אני לומדת מהם דברים וטוב שהם משפיעים וישפיעו, אבל אני רוצה שידייקו, אני רוצה גיוון ואני רוצה להראות איך זה נראה מבחוץ.
ואולי אני בכלל טועה והכל נובע מזה שאני בעצמי, מרגע שעזבתי קהילה אחת, מסתובבת רק בפאתי קהילה אחרת...?

ולגבי ספירלת השתיקה, לא שאני מומחית גדולה, אבל אש השתמש בלוח (נדמה לי) לניסויים שלו, התקשורת השתמשה עד כה בעיתונים ובטלוויזיה להשפעה שלה, עכשיו עוברים לאינטרנט והשאלה באמת מה יהיה גורל הקונפורמיות כאן.

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים