Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום רביעי, 9 באפריל 2008

יש עוד מישהו במדינה הזאת שלא יודע שלא מעבירים אלי שרביטים?

אורי צציק העביר אלי את שרביט הפירגון. כוס אמק, דבר ראשון. דבר שני, מותר לי לפרגן לשרביט הזה? ועוד יותר לעצמי שאני עונה בכלל לשרביט כזה? (ולא עושה איתו מה ששרק עשה עם השרביט ב"שרק השלישי"?). דבר שלישי, דווקא למצוא אנשים לפרגן להם היה לי קל, אפילו רציתי להוסיף סעיפים לרשומה. מה שלא היה לי קל זה למצוא 5 אנשים להעביר אליהם את השרביט, כי בעולם הוירטואלי+האמיתי, מספר החברים שלי לא מגיע ל-5 וזה כולל את הכלבה המשפחתית.

להלן הפירגונים שלי:
1. לתוכנית מהדורה מוגבלת. פירגון שהוא גם הצדעה תוך ירידת הדגל על תוכנית שתפסה אותי לא מוכנה ושכבשה אותי מהרגע הראשון שלה. בחיים שלי לא נתקלתי בכל הרבה קטרזיס של "דיבור מלוכלך" וביזוי של כל פרה קדושה אפשרית בשידור טלויזיוני להמונים, בלי בושה, בלי התנצלויות, אבל עם המון הומור שלעיתים רק או דווקא חוסר הגבולות הביא לשיאים חדשים.
בסופו של דבר, ידה הארוכה של הצנזורה הגיעה גם לתוכנית הזאת. אני מודה לצוות המדהים ולקונספט המטורף (וגם ההפך), על 4 עונות של פרצי צחוק והלם, הלם ואז פרצי צחוק וכדומה, ממני בחורה ופמיניסטית, שלא מצאה עצמה נפגעת לרגע מהדילדואים שנזרקו חופשי אחד על השני באולפן.
(שידורים חוזרים שלה יש ב-V.O.D בחינם).
2. צ'ארלס דארווין - גאון יוצא דופן. ברגיל לא הייתי בוחרת מדען, כי זה חסר טעם ולא פייר לגבי היסטוריה ארוכה של מדענים בתחומים שונים, אבל עושה רושם שהוא זקוק לפירגון יותר מכל השאר, משום שהוא מהווה מטרה קלה יותר ממדענים אחרים ובמיוחד כיום (למשל וטרי טרי ביקורתו המטופשת של מנחם בן), כשכל כך אופנתי להכנס בתורת האבולוציה שלו. העניין הוא שבדארווין הרבה פעמים פשוט נכנסים באופן אישי וזה כבר מתחיל לעלות לי על העצבים. לא יודעת אם היה מדען שכל כך טעו לגביו, כמו לגבי דארווין (חוץ מאיינשטיין אולי). זה נכון שרעיון האבולוציה לא היה יחודי לו, ושאלפרד ראסל ואלס, כמעט והקדים אותו, אבל הייחודי לדארווין - הוא התעלה מעל כל אמונות הדור שלו ודורות קודמים (ולימודי הכמורה שלו!) והציע את מנגנון הברירה הטבעית, ללא כל התערבות אלוהית. הוא היה אולי, ואני מרשה לתקן אותי אם אני טועה, האתאיסט הראשון?
בהקשר הזה אני חייבת להוסיף שם קצת פחות ידוע- מנדל, שנחשב לאבי תורת הגנטיקה. מנדל היה נזיר (!) שעסק בהכלאות אפונים ותעד את ממצאיו לפרטי פרטים במחברות. אגב, הוא היה בן זמנו של דארווין ואף שלח לדארווין מכתב, בעקבות ממצאיו בחקר הגנטיקה של האפונה, אבל אותו מכתב נמצא חתום וסגור בעיזבון שהשאיר דארווין אחריו....
מפרגנת לו על מקוריות בדקדקנות תיעוד מחקריו ובגילוייו החדשים, שלא הוערכה בזמנו.
3. לאלה שלימדו אותי לחשוב "מדעית". וזה דווקא לא קרה באוניברסיטה, אלא בזכות האינטרנט.
זה מתחיל מפורומים, מדעי התזונה (שבינתיים דעך ונפח את נשמתו סופית, לאחר "פיטוריו" של יוסי מרקוביץ' מנהלו המתנדב) וחדרי כושר של תפוז, עם יוסי, אלפקה פקה, אלי ו. (אין להם מושג מי אני, אבל אני לא שוכחת אותם) ואחרים שאולי שכחתי או שאני לא בטוחה בשמם, שעזרו לי לצלוח חופשי ולגמרי לבד, בלי עזרת אף מדריך, את האימונים בחדר הכושר וכל מה שקשור להם והעמיקו את ההבנה שלי בתזונה ובספורט בשעתו. יכולתי לסמוך עליהם בעיניים עצומות. עד כדי כך שידעתי לתקן מדריכים יוצאי וינגייט, או לזהות מתוכם את אלה היותר מקצועיים.
וכלה ועדיין לא סופי, עם SilentMike ,שאצלו המשכתי בהתמחות אותה התחלתי בפורומים הנ"ל, לא מבחינת התחומים הספציפיים, אלא במהו דיון נכון, מהם כשלים לוגיים בדיונים והחשיבות של - לא לדבר באוויר.
4. בתור אחת שהיו לה הרבה שעות פנויות בזמן האחרון והרבה חוסר כוח לקרוא, לגלות שיש הרצאות על כל הדברים שמעניינים אותי, חינם ובזמני החופשי, ברשת, זה משהו שגרם לליבי ממש לקפץ בקירבי ולרצון עז לנשק את רגליו כל פעם של פרופסור תורן אחר. אומנם, הם לא יידעו על זה, אבל אני רוצה להודות באופן גורף לכל אוניברסיטה וקולג' בארה"ב שמפרסמים בפודקאסטים ובוובקאסטים, קורסים שלמים, או הרצאות אורח לציבור הרחב , בחינם ולכולם!
תודה מיוחדת + קישורים לחבר'ה שהם משלנו ומשדרים בעברית:
הערוץ האקדמי של אוניברסיטת חיפה, על הרצאות הוידאו שלו.
המועדון האסטרונומי של אוניברסיטת ת"א, על הרצאות הוידאו שלו.
ורן לוי. לו מגיע פירגון עוד יותר מיוחד, משום שאחרי המון פודקאסטים בלועזית, הופתעתי לגלות שיש גם אחד בעברית בנושאים שמעניינים אותי וברמה גבוהה. זה לא קל להעביר פודקאסט לבד במשך כחצי שעה (משהו כזה ולפעמים אף יותר, אם אני לא טועה). בגלל זה פודקאסטים בדרך כלל יכילו זוג או יותר של שדרנים, או שאם מעביר אותם אדם אחד, הם יהיו או בצורה של ראיונות, או קצרים ומגיעים ל-5-10 דקות. רן לוי עושה את הבלתי אפשרי. בנוסף הוא גם מעניין, שנון ונעים מאוד להאזין לו!
5. חשבתי על אישיות בארץ, ואם אפשר איזה מנהיג, אבל לא עוקבת אחרי מה שקורה פה בכלל, אז אני מסתמכת על אח שלי שפעם סיפר לי על ח"כ ישר אחד , שגם כל חברי הכנסת האחרים פירגנו לו ובחרו אותו למשהו כמו ח"כ נולד או משהו כזה, דב חנין, שנוסע באוטובוס לעבודתו וויתר על אוטו השרד. אח שלי תמים ודעות ומעשים כמו של דב חנין יכולים להכעיס הרבה ואולי גם לשלוח אותנו לאבדון ובכלל, אין לי מושג מה קורה איתו היום, אבל בשביל הסיכוי שקיים פוליטיקאי ישר אחד בקירבנו, יאללה, מפרגנת.

למה נראה לי שיצאה לי רשומה מעצבנת? טוב, לא משנה, אולי זה בגלל שאני כבר עצבנית מראש היום. אין לי 5 אנשים לשיטת הפירמידה הזאת של השרביטים, אז אני לפחות אעביר לשלושה: supermind , עכברון כחול, רוצה? ולספרן הלילה.



5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אממ... אז לא לשלוח לך את השרביט של "1,000,000 עובדות שלא ידעתם על 10,000 החברים הדמיוניים" שאני מתכוון להתחיל?

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

או! זה מסביר לי למי אני מדברת כל הזמן, כשאני מדברת לעצמי ברבים ולמה אני חושבת שעוקבים אחרי לאן שאני לא הולכת. אבל בכל זאת רצוי שלא תעביר לי את השרביט הכה רלוונטי הזה, כי אני פשוט לא יודעת עליהם עובדה אחת מעבר לזה שהם החליטו להדבק דווקא אלי.
אבל, אתה יודע, כל מה שעושה לך טוב...

Unknown אמר/ה...

כל הכבוד לצ'צ'יק שהוכיח שאין קונספירציה בתפוז נגדך.

החתולה של שרודינגר אמר/ה...

WTF?? מה הקשר בינו ובין מה שהיה לי בתפוז??

אנונימי אמר/ה...

תודה על האיזכור. ותודה שלא היית מעריצה שוטה והכנסת לי מדי פעם כשחשבת שמגיע לי.

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים