Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום שלישי, 30 ביוני 2009

במדינת ישראל 2009 אסור להגיד היי


יש זקנה אחת נחמדה כזאת, תמיד מחייכת. חיבבתי אותה מאוד, התייחסתי אליה יפה בכל פעם שראיתי אותה, עזרתי לה באדיבות בכל פעם שפנתה אלי.
כנראה שזה לא חיוך, אלא גזים.
הבוסית שלי ניגשה אלי ואמרה לי שהתינוקת המגודלת (תוספת העורכת) אמרה לה עלי: "אני לא מבינה למה בחורה צעירה צריכה להגיד לי היי".
!!!
היא הוסיפה התנצלות, הבוסית, שההיא קצת פסיכית ויש לה ימים שכאלה, ואז הלכה וחזרה ונתנה לי שוקולד קטן: "להמתיק את הגלולה". אין ספק שהיא סיפרה לי את זה כדי שאני לא אגיד שלום יותר לאשה הזאת. סליחה, כדי שאני לא אגיד היי יותר לאשה הזאת.
פאק יוּ! בוסית ו-פאק יוּ! זקנה. או שגם את זה אסור להגיד? קצת קשה לדעת בימינו עם כל המילים הזרות האלה שנכנסו לשפה העברית, רק, אולי, בחמישים שנה האחרונות!?
ההיא לא תזכור את זה שהיא מכירה אותי כבר המון זמן, את זה שתמיד יצאתי מגדרי כדי לעזור לה, היא תלך לבוסית שלי ותחפש משהו מגעיל להגיד.
ואם לה יש יום רע, אז למה גם לי צריך להיות?
ייתכן, אפילו, שרק פעם אחת אמרתי לה היי. אני לא זוכרת, כי אני מפזרת היי ושלום עשרות פעמים ביום לעשרות זקנים שונים, אף על פי שאני לא מקבלת תוספת סיכון במשכורת. אני לא אוהבת את המילה שלום, זאת מילה מפגרת, אבל אני משתמשת בה בכל זאת. היי זו מילה זורמת ונוח לי יותר להגיד אותה, היא יוצאת בקלות ובמהירות מהשפתיים. לפעמים אני נתקלת במישהו בהפתעה, או אם אני במצב רוח טוב, או אם זה מישהו שחביב עלי, או מישהו שאני מכירה, או סתם כי בא לי! ואז נפלט לי היי במקום שלום. אז מה קרה, מה???
אולי, רק כדי לנקוט משנה זהירות, אני צריכה מעכשיו לפנות לכולם בשם המשפחה בלבד ועם התואר גברת או מר? אולי שפה תנ"כית תהיה מנומסת יותר?

רציתי לעשות סקר, אבל בלוגר לא נותן, מה לעשות בפעם הבאה שאני פוגשת בזקנה המנוולת:
א. להגיד לה שוב פעם היי.
ב. להגיד לה שלום.
קהל, הצבע עכשיו!


3 תגובות:

Anne the Man אמר/ה...

Is the glass half full or half empty? OK she complained about you saying HI (half empty), but she wouldn't do that unless she thought you generally polite and likeable - right?
She probably grew up in England (or Holland - god forbid!) where saying hi was really gross at the time. But seriously, do you think one can or must rewire her brain at this age?
Therefore B - say Shalom 

פוצ'י אמר/ה...

אני הייתי נוקט באמצעים קצת יותר דרסטיים. דרוש:
תלבושת אותנטית של דיוויזית גרוסה דויטשלאנד משנת 1942.
תת-מקלע MP40.
אקדח לוגר.

ולהוסיף "ל" ל"היי".

אייל אמר/ה...

תמשיכי לפזר היי ושלום לכולם
וכשתגיעי לגברת הנחמדה
תעוותי את השפיים לחייוך דק
ותוסיפי קטנה עם הראש.זה אמור לרצות אותה ולהניח לך

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים