Google
* סבלנות, הבלוג עדיין תחת בניה.
* הפוסטים הועתקו מהבלוג בתפוז.
* אה כן, הצעות לשיפורים יתקבלו בברכה.
* לא מצליחים להגיב? תזיזו את העכבר לאט מעל חלון התגובות עד שהוא יהפוך לסמן טקסט.

יום רביעי, 6 בפברואר 2008

אסופת מחשבות קטנות על אנטרופיה, פסיכיות וזמר עברי


פורסם ב21 באפריל 2006, 18:39

למה הכתיבה משחררת –
כאשר מתרחשים תהליכים בתוך מערכת סגורה כמות האנטרופיה (אי-הסדר) יכולה רק לגדול בצורה בלתי הפיכה. כדי שהאנטרופיה לא תגדל במערכת, היא מעבירה אותה בצורת אנרגיה לסביבה. בגלל שהאנטרופיה המחשבתית במוח שלנו רק גדלה, אנחנו כותבים וככה משחררים למעשה אנרגיה שעוברת הלאה. את הפוסטים שלנו קוראים אנשים אחרים, המסכנים "חוטפים" את האנרגיה הזאת, האנטרופיה אצלהם גדלה והסדר אצלנו נשמר...


מישהי בבלוגיה כינתה אותי "קצת מטורללת" וגרמה לי לחשוב (על העניין). בחיים האמיתיים, המטורללים (קצת או הרבה) הם אלה שנדחקים לשוליים, לא מקשיבים לכאבם במקרה הרע או שחושבים שהם סתם פסיכיים במקרה הטוב (ובצדק, הם באמת סתם פסיכיים), אבל בבלוגלנד דווקא המוזרים, השונים, הדכאוניים וכדומה, מצליחים הכי טוב מכולם. פה כל פסיכי מלך (הסטטיסטיקות)! יש במה דווקא לחולי הרוח ולמדופרסים של החברה. פה, לאנשים השפויים, אלה שחייהם רגילים, נורמלים ומשעממים, קשה יותר להצליח. מצד שני, יש גם בלוגים אחרים שמצליחים. בלוגים מאושרים, למשל, ולמשל כמו זה של "תמיד בליבי" (נשששמה-מתוקה!), או לחילופין בלוג מיינסטרים בנאלי ומשעמם, שנמצא הרבה יותר מדי במומלצים, כמו של רוני (ואם אתה במקרה קורא פה, אז סליחה, כן התכוונתי, אבל מה אכפת לך, הנה עוד מעט עוברת עוד שעה עגולה ושוב תהיה במומלצים...). כנראה, יש מספיק אנשים גם משני הזנים האחרים... (ברור שיש עוד סוגי בלוגים, אבל זו לא סקירה).


בלוגרים הם כמו זמרים!
אני לא בעניין שירים עבריים כל כך, אבל היום יש כל כך הרבה שירים כאלה ברדיו וזמרים חדשים, טובים או פחות טובים, צצים חדשות לבקרים רעים, שאי אפשר להתחמק מזה וזה כמובן גרם לי לחשוב. בלוגרים הם כמו זמרים – כל פוסט הוא שיר. רק שיר שמפורסם מיד ולא דורש שעות באולפן הקלטות ואין איתו את ההטבות של מיליוני מאזינים, הכרה בכשרון או כסף (שמבוזבז או נכנס, תלוי מי הזמר...). איך הגעתי למסקנה הזאת? תקשיבו ברצינות לשירים האלה. הם מספרים סיפורים. לפעמים הסיפורים האלה אפילו לא כתובים כל כך מדהים. גם בלוגרים מספרים סיפורים ויש כאלה עם סיפורים יפים הרבה יותר מהרבה שירים. גם המוסיקה לפעמים לא משהו ואם תיקחו רק את הטקסט תראו שבאמת זה יכול להיות פוסט מתוך בלוג.
כמובן שאפשר להגיד את זה על שירים באנגלית, אבל לעברית יותר קל להתחבר ולמי שאנגלית היא לא שפת האם שלו, באנגלית זה פחות בולט.

אין תגובות:

מסר חשוב לנכנסים:

אהא!

בניית אתרים